• Alles voor je studie
  • Ook 2e hands handboeken

                                        
Marketing voor scholen klinkt veel mensen uit het onderwijs onwaarschijnlijk in de oren. Als onderwijsinstelling moet je het toch hebben van het enthousiaste, kundige team en de kwaliteit van het aangeboden onderwijs! 

Natuurlijk is dat zo. Maar toch kan het gebeuren dat je als school te maken krijgt met veranderingen.  Zoals bijvoorbeeld teruglopende nieuwe instroom. Of een wisselend cultuurbeeld op de speelplaats.  Of een negatieve perceptie in het dorp.  Of misschien bied je wel nieuwe richtingen aan.  Of focust de school - meer dan andere scholen - op een specifiek onderdeel zoals sport, zorg of talen. 
Wat de reden ervoor ook mag zijn, de vraag is: Heb je als school een identiteit ontwikkeld die je helpt hiermee om te gaan?!

Zet jouw school op de kaart en kom buiten met een actieve, welbewuste strategie die aansluit bij de vragen, wensen en zorgen van de ouders;  met middelen die passen bij de school én bij de ouders. En bepaal meetbare doelen die je successen laat vieren of doen ingrijpen als dat nodig is.


Schrijf nu in, de plaatsen zijn beperkt.
Opgelet:  ELKE DEELNEMER DIENT ZICH INDIVIDUEEL IN TE SCHRIJVEN.

Hebt u reeds een ticket, registreer dit dan via onderstaande link "Inschrijven"
Hebt u nog geen ticket, dan krijgt u dit toegestuurd na het invullen van het inschrijvingsformulier.




CONFERENTIE: ZET JOUW SCHOOL OP DE KAART
Een boeiende dag voor directies en beleidsmedewerkers van secundaire scholen.

. Donderdag 16 november te Brugge, van 9u tot 14u
. Donderdag 23 november te Turnhout, van 9u tot 14u


PROGRAMMA


9u00 - 9u15  Inleiding

9u15 - 10u45  Deel 1 & Deel 2: Theoretisch kader van marketing & de opstart van een conceptueel proces van marketing voor onderwijs
Frederik Picard brengt een uiteenzetting over de grondbeginselen van marketing en maakt duidelijk waarom dat belangrijk is voor een organisatie zoals een school.
Hij geeft inzichten en tips over gerichte marketingstrategieën en hij biedt tools aan om een echte identiteit te creëren voor jouw schoolorganisatie.  Aan de hand van enkele interactieve oefeningen word je tijdens deze sessie bewust van jouw schoolspecifieke kenmerken en zet je de eerste stappen naar een uitgewerkt marketingplan voor jouw school.

Over Frederik:
Frederik Picard is marketingdocent aan de AP Hogeschool in Antwerpen en aan Thomas More in Mechelen.  Frederik ontwikkelde een uniek driestappenmodel dat scholen helpt met het opbouwen, uitdragen, bijsturen en beschermen van hun merkreputatie. Als auteur publiceert hij boeken en artikels over merkreputatiemanagement en
marktonderzoek.
https://www.linkedin.com/in/frederikpicard/

11u15 - 12u10  Deel 3: Een praktijkverhaal: "Een identiteit creëren is veel meer dan een t-shirt maken met het schoollogo erop."
Joeri Deblauwe, algemeen directeur van het Oscar Romero College in Dendermonde, kreeg enkele jaren geleden te maken met grote veranderingen binnen zijn scholengroep.   Dat was het signaal om deze helemaal op de kaart te plaatsen en een identiteit te geven voor alle leerlingen, leerkrachten, ouders en de buurt. 
Joeri brengt een praktijkverhaal met successen, valkuilen en tips.

Over Joeri:
Joeri Deblauwe was 7 jaar directeur in KOHa te Hamme.  Daarna werd hij stafmedewerker bij het Katholiek Onderwijs Vlaanderen.  In 2020 nam hij het directeurschap terug op, om 1 jaar later algemeen directeur te worden van de Oscar Romeroscholen te Dendermonde.
https://www.linkedin.com/in/joerideblauwe/


12u20 - 14u00  Aansluitend lunch & drinks

Lunch en drinks, verzorgd door de leerlingen van de hotelschool ter plaatse.




Een terugblik op de conferentie van vorig jaar:



"Een dikke pluim voor de organisatie."
"10/10 voor deze dag."
"Ik kom zeker terug!"





Stay tuned

Like of volg ons op Facebook of Instagram en blijf op de hoogte van leuke acties en slimme deals!