Klantgericht organiseren
Artikelomschrijving
Wanneer je aan een organisatie vraagt: ‘wil je klantgericht zijn?’ dan is het antwoord steevast “JA”. Het antwoord op de vraag hoe de organisatie dat bereiken kan, is blijkt een stuk moeilijker te zijn. Veel bedrijven willen klantgericht zijn. Echter circa 40% van de organisaties doet geen onderzoek naar wat hun klant eigenlijk wil. Blijkbaar is er nog veel ruimte tot verbetering. Denken in termen van klanten is eigenlijk in het geheel niet nieuw. Waarom lijkt klantgerichtheid dan nu weer zo’n hype? En wat biedt Klantgericht organiseren meer dan ‘oude wijn in nieuwe zakken’?
Klantgericht organiseren is geschreven voor hbo-studenten. Het unieke aan dit boek is dat het niet geschreven is voor of vanuit één vakgebied. Er wordt geredeneerd vanuit het strategische vraagstuk: Hoe kan een organisatie klantgericht worden gemaakt? Hierdoor leent het boek zich uitstekend om te worden gebruikt bij vakken als: marketing, management en organisatie, kwaliteitszorg en verandermanagement. Daarnaast is het ook zeer geschikt voor gebruik in projecten en minoren, en bij stages en afstudeerprojecten.
De auteurs nemen je stap voor stap mee en laten zien wat er moet gebeuren in een (non) profit organisatie om klantgericht te worden.
Centraal staat het begrijpen van de klant en vervolgens het intern vormgeven aan klantgerichtheid. Door gebruik te maken van praktijkvoorbeelden krijg je inzicht in de toepassing van theorieën en modellen.
Bij deze uitgave zit de Campuz Creditcard met een persoonlijke toegangscode. Deze code geeft je toegang tot het online boek.
De bijbehorende website biedt o.a. collegesheets en uitwerkingen.
Specificaties
Auteur | Els Meertens |
ISBN/EAN | 9789001783181 |
Artikelomschrijving
Wanneer je aan een organisatie vraagt: ‘wil je klantgericht zijn?’ dan is het antwoord steevast “JA”. Het antwoord op de vraag hoe de organisatie dat bereiken kan, is blijkt een stuk moeilijker te zijn. Veel bedrijven willen klantgericht zijn. Echter circa 40% van de organisaties doet geen onderzoek naar wat hun klant eigenlijk wil. Blijkbaar is er nog veel ruimte tot verbetering. Denken in termen van klanten is eigenlijk in het geheel niet nieuw. Waarom lijkt klantgerichtheid dan nu weer zo’n hype? En wat biedt Klantgericht organiseren meer dan ‘oude wijn in nieuwe zakken’?
Klantgericht organiseren is geschreven voor hbo-studenten. Het unieke aan dit boek is dat het niet geschreven is voor of vanuit één vakgebied. Er wordt geredeneerd vanuit het strategische vraagstuk: Hoe kan een organisatie klantgericht worden gemaakt? Hierdoor leent het boek zich uitstekend om te worden gebruikt bij vakken als: marketing, management en organisatie, kwaliteitszorg en verandermanagement. Daarnaast is het ook zeer geschikt voor gebruik in projecten en minoren, en bij stages en afstudeerprojecten.
De auteurs nemen je stap voor stap mee en laten zien wat er moet gebeuren in een (non) profit organisatie om klantgericht te worden.
Centraal staat het begrijpen van de klant en vervolgens het intern vormgeven aan klantgerichtheid. Door gebruik te maken van praktijkvoorbeelden krijg je inzicht in de toepassing van theorieën en modellen.
Bij deze uitgave zit de Campuz Creditcard met een persoonlijke toegangscode. Deze code geeft je toegang tot het online boek.
De bijbehorende website biedt o.a. collegesheets en uitwerkingen.
Specificaties
Auteur | Els Meertens |
ISBN/EAN | 9789001783181 |