Kinderen met specifieke bege- leidingsvragen verdieping 2

Artikelomschrijving
De methode Factor-E Welzijn is bedoeld voor de opleidingen Maatschappelijke zorg, Pedagogisch werk en Sociaal werk niveau 3 en 4. In de methode staan kennis, vaardigheden en het samenwerken aan grote opdrachten centraal. Kennis wordt verkregen in de leereenheid Cursus. Hierin wordt de theorie verwerkt door middel van een diversiteit aan verwerkingsopdrachten. In de leereenheid Training worden vaardigheden aangeleerd en geoefend door de student. Samenwerken staat centraal in de diverse projecten die bij de methode zijn ontwikkeld.
In deze Cursus leer je over verschillende groepen kinderen met een specifieke begeleidingsvraag: kinderen met autisme, kinderen met AD(H)D, kinderen met angsten, kinderen met ODD of CD, kinderen met DCD, hoogbegaafde kinderen, kinderen met een licht verstandelijke beperking en kinderen met dyslexie of dyscalculie. Naast theoretische kennis gaan we verder in op praktische aanpassingen voor deze kinderen en de rol die je als pedagogisch medewerker hebt in de begeleiding. We bespreken hulpmiddelen en geven tips voor de omgang met deze kinderen.
Specificaties
ISBN/EAN | 9789037240566 |
Artikelomschrijving
De methode Factor-E Welzijn is bedoeld voor de opleidingen Maatschappelijke zorg, Pedagogisch werk en Sociaal werk niveau 3 en 4. In de methode staan kennis, vaardigheden en het samenwerken aan grote opdrachten centraal. Kennis wordt verkregen in de leereenheid Cursus. Hierin wordt de theorie verwerkt door middel van een diversiteit aan verwerkingsopdrachten. In de leereenheid Training worden vaardigheden aangeleerd en geoefend door de student. Samenwerken staat centraal in de diverse projecten die bij de methode zijn ontwikkeld.
In deze Cursus leer je over verschillende groepen kinderen met een specifieke begeleidingsvraag: kinderen met autisme, kinderen met AD(H)D, kinderen met angsten, kinderen met ODD of CD, kinderen met DCD, hoogbegaafde kinderen, kinderen met een licht verstandelijke beperking en kinderen met dyslexie of dyscalculie. Naast theoretische kennis gaan we verder in op praktische aanpassingen voor deze kinderen en de rol die je als pedagogisch medewerker hebt in de begeleiding. We bespreken hulpmiddelen en geven tips voor de omgang met deze kinderen.
Specificaties
ISBN/EAN | 9789037240566 |