Influencer Reclame
Artikelomschrijving
Influencer Reclame
Stap in de wereld van online influencers
Influencers die jongeren online subtiel overhalen tot het kopen van producten? YouTube sterren die met clickbaits en thumbnails online schreeuwen om onze aandacht? Leerlingen die in hun telefoon gezogen worden doordat apps ze vasthouden met prikkelende notificaties, opvallende kleuren en uitdagende challenges? Reclame is al lang niet enkel dat spotje op radio of televisie. Online wordt er ontzettend veel geld verdiend met reclame. Maar, hoe dan? De reclame die je online ziet, is soms bijna niet als reclame te herkennen, omdat het verstopt zit in een foto of toffe post. Tijd dus om te onderzoeken op welke manier we online beïnvloed worden. In deze module gaan we in op de werking van online reclame, kijken we naar het gedrag van influencers en de tactieken van online media om onze aandacht te trekken. Na deze module Influencer Reclame kunnen de leerlingen zelf de commerciële bedoeling van (sluik)reclame herkennen en beoordelen.
Specificaties
| Auteur | TMI Publishing B.V. |
| ISBN/EAN | 9789083243818 |
Artikelomschrijving
Influencer Reclame
Stap in de wereld van online influencers
Influencers die jongeren online subtiel overhalen tot het kopen van producten? YouTube sterren die met clickbaits en thumbnails online schreeuwen om onze aandacht? Leerlingen die in hun telefoon gezogen worden doordat apps ze vasthouden met prikkelende notificaties, opvallende kleuren en uitdagende challenges? Reclame is al lang niet enkel dat spotje op radio of televisie. Online wordt er ontzettend veel geld verdiend met reclame. Maar, hoe dan? De reclame die je online ziet, is soms bijna niet als reclame te herkennen, omdat het verstopt zit in een foto of toffe post. Tijd dus om te onderzoeken op welke manier we online beïnvloed worden. In deze module gaan we in op de werking van online reclame, kijken we naar het gedrag van influencers en de tactieken van online media om onze aandacht te trekken. Na deze module Influencer Reclame kunnen de leerlingen zelf de commerciële bedoeling van (sluik)reclame herkennen en beoordelen.
Specificaties
| Auteur | TMI Publishing B.V. |
| ISBN/EAN | 9789083243818 |