• Alles voor school
  • Ook 2e hands handboeken

Interne communicatie als management instrument

9789013077278 - Interne communicatie als management instrument
2e hands

Artikelomschrijving

In Interne communicatie als managementinstrument worden de verschillende functies van interne communicatie uitgebreid beschreven. Het boek geeft handreikingen voor het stapsgewijs onderzoeken en verbeteren van de interne communicatie. Hierbij wordt niet alleen aandacht besteed aan het verbeteren van de interne media, zoals het personeelsblad, e-mail en intranet. Ook wordt uitgebreid stilgestaan bij de communicatierol van lijnmanagers en collega's. Naast diverse overleg- en vergadervormen worden ook de communicatieve vaardigheden van managers en medewerkers beschreven.  Hierbij wordt gebruikgemaakt van theorieën uit de bedrijfskunde, de communicatiewetenschap en het personeelsmanagement. De ontwikkelingen op het terrein van interne communicatie gaan steeds verder. Reden om dit boek kritisch door te nemen en waar nodig aan te vullen. In deze vierde druk wordt uitgebreid stil gestaan bij de specifieke rol van interne communicatie bij de overheid. Ook de rol van communicatie bij het binden en boeien van medewerkers komt aan de orde. Nieuwe inzichten over de rol van interne communicatie bij verandering, die de auteur uitgebreid heeft beschreven in zijn gelijknamige boek (Kluwer, 2002), worden hier beknopt behandeld.

Specificaties

Auteur
ISBN/EAN 9789013077278
€ 57,50

Artikelomschrijving

In Interne communicatie als managementinstrument worden de verschillende functies van interne communicatie uitgebreid beschreven. Het boek geeft handreikingen voor het stapsgewijs onderzoeken en verbeteren van de interne communicatie. Hierbij wordt niet alleen aandacht besteed aan het verbeteren van de interne media, zoals het personeelsblad, e-mail en intranet. Ook wordt uitgebreid stilgestaan bij de communicatierol van lijnmanagers en collega's. Naast diverse overleg- en vergadervormen worden ook de communicatieve vaardigheden van managers en medewerkers beschreven.  Hierbij wordt gebruikgemaakt van theorieën uit de bedrijfskunde, de communicatiewetenschap en het personeelsmanagement. De ontwikkelingen op het terrein van interne communicatie gaan steeds verder. Reden om dit boek kritisch door te nemen en waar nodig aan te vullen. In deze vierde druk wordt uitgebreid stil gestaan bij de specifieke rol van interne communicatie bij de overheid. Ook de rol van communicatie bij het binden en boeien van medewerkers komt aan de orde. Nieuwe inzichten over de rol van interne communicatie bij verandering, die de auteur uitgebreid heeft beschreven in zijn gelijknamige boek (Kluwer, 2002), worden hier beknopt behandeld.

Specificaties

Auteur
ISBN/EAN 9789013077278