Ontwikkelingspsychologie 2 peuter,kleuter,jong schoolkind

Artikelomschrijving
De methode Factor-E Welzijn is bedoeld voor de opleidingen Maatschappelijke zorg, Pedagogisch werk en Sociaal werk niveau 3 en 4. In de methode staan kennis, vaardigheden en het samenwerken aan grote opdrachten centraal. Kennis wordt verkregen in de leereenheid Cursus. Hierin wordt de theorie verwerkt door middel van een diversiteit aan verwerkingsopdrachten. In de leereenheid Training worden vaardigheden aangeleerd en geoefend door de student. Samenwerken staat centraal in de diverse projecten die bij de methode zijn ontwikkeld.
In deze Cursus wordt de ontwikkeling besproken van peuter tot jong schoolkind. Het is belangrijk om je altijd te blijven realiseren dat bij jonge kinderen de ontwikkeling grillig kan verlopen. Soms lijkt een kind stil te staan en dan opeens heeft het zich weer een aantal vaardigheden eigen gemaakt. De leeftijden die hier worden genoemd zijn gemiddelden. Sommige kinderen zullen iets eerder kunnen, sommige later. Als een kind iets veel eerder of later pas kan, hoeft dit niet altijd een reden tot zorg te zijn, blijf een kind altijd goed observeren. In deze Cursus wordt gebruik gemaakt van de hij-vorm, maar het gaat natuurlijk over jongens en meisjes. Waar in deze cursus wordt gesproken over ouders, kunnen dit andere verzorgers zijn (zoals bv. pleegouders).
Specificaties
ISBN/EAN | 9789037233834 |
Artikelomschrijving
De methode Factor-E Welzijn is bedoeld voor de opleidingen Maatschappelijke zorg, Pedagogisch werk en Sociaal werk niveau 3 en 4. In de methode staan kennis, vaardigheden en het samenwerken aan grote opdrachten centraal. Kennis wordt verkregen in de leereenheid Cursus. Hierin wordt de theorie verwerkt door middel van een diversiteit aan verwerkingsopdrachten. In de leereenheid Training worden vaardigheden aangeleerd en geoefend door de student. Samenwerken staat centraal in de diverse projecten die bij de methode zijn ontwikkeld.
In deze Cursus wordt de ontwikkeling besproken van peuter tot jong schoolkind. Het is belangrijk om je altijd te blijven realiseren dat bij jonge kinderen de ontwikkeling grillig kan verlopen. Soms lijkt een kind stil te staan en dan opeens heeft het zich weer een aantal vaardigheden eigen gemaakt. De leeftijden die hier worden genoemd zijn gemiddelden. Sommige kinderen zullen iets eerder kunnen, sommige later. Als een kind iets veel eerder of later pas kan, hoeft dit niet altijd een reden tot zorg te zijn, blijf een kind altijd goed observeren. In deze Cursus wordt gebruik gemaakt van de hij-vorm, maar het gaat natuurlijk over jongens en meisjes. Waar in deze cursus wordt gesproken over ouders, kunnen dit andere verzorgers zijn (zoals bv. pleegouders).
Specificaties
ISBN/EAN | 9789037233834 |