Interventies in het onderwijs leerproblemen

Artikelomschrijving
Hoe denken vooraanstaande Nederlandse experts over interventies bij leerproblemen in het Nederlandse onderwijs?
Deze vraag staat centraal in Interventies in het onderwijs: leerproblemen. In deze bundel worden adviezen, programma's, begeleiding en andere methodieken besproken die zich richten op leerproblemen en bijzondere doelgroepen in het basisonderwijs en middelbaar onderwijs. Het boek behandelt de theoretische achtergrond van de verschillende interventies, de diagnostiek en het instrumentarium die daarbij worden gebruikt, en de effectiviteit op basis van onderzoeksresultaten uit de onderwijspraktijk en uit onderzoekssettings. Alle leerproblemen worden geïllustreerd aan de hand van casussen die typische kenmerken van de specifieke problematiek vertonen.
Specificaties
Auteur | Taal, M. & Snellings, P. |
ISBN/EAN | 9789047301080 |
Artikelomschrijving
Hoe denken vooraanstaande Nederlandse experts over interventies bij leerproblemen in het Nederlandse onderwijs?
Deze vraag staat centraal in Interventies in het onderwijs: leerproblemen. In deze bundel worden adviezen, programma's, begeleiding en andere methodieken besproken die zich richten op leerproblemen en bijzondere doelgroepen in het basisonderwijs en middelbaar onderwijs. Het boek behandelt de theoretische achtergrond van de verschillende interventies, de diagnostiek en het instrumentarium die daarbij worden gebruikt, en de effectiviteit op basis van onderzoeksresultaten uit de onderwijspraktijk en uit onderzoekssettings. Alle leerproblemen worden geïllustreerd aan de hand van casussen die typische kenmerken van de specifieke problematiek vertonen.
Specificaties
Auteur | Taal, M. & Snellings, P. |
ISBN/EAN | 9789047301080 |